Foro en Español

Reply
Regular Contributor I
Registered: ‎03-27-2014

Centralización de licencias MBC ACTIVO-ACTIvO

Buenas,

Tenemos dos MBC's master en la misma red. Se puede aplicar la centralización de licencias?

Actualmente todo lo que tenemos es master-backup y tenemos aplicado un vrrp. La duda es con dos controllers master. En caso afirmativo como se debe configurar?

Aruba Employee
Registered: ‎11-18-2011

Re: Centralización de licencias MBC ACTIVO-ACTIvO

Como se explica en el manual, esta soportada la centralización de licencias tanto en un all-masters como en un master-local. No en caso de arquitecturas mixtas. 

En el caso de un all-masters los pasos son:

Pre-configuration Setup in an All-Master Deployment

Follow the steps described below to configure the centralized licensing feature in a network with all master controllers.

1.Ensure that the controllers that will use this feature are associated with the same AirWave server.
 2.Identify a controller you want to designate as the primary licensing server. If that controller already has a redundant backup controller, that backup controller will automatically become the backup license server.
 3.(Optional) If your primary licensing server does not yet have a dedicated, redundant backup controller and you want to use a backup server with the centralized licensing feature, you must identify a second controller to use as the backup licensing server, and create a virtual router on the primary licensing server.
 4.(Optional) Establish secure IPsec tunnels between the primary licensing server controller and the licensing client controllers by enabling control plane security on that cluster of master controllers, or by creating site-to-site VPN tunnels between the licensing server and client controllers. This step is not required, but if you do not create secure tunnels between the controllers, the controllers will exchange clear, unencrypted licensing information. This step is not required for a master-local topology.

Una vez hecho esta la config es la misma:

Enabling Centralized Licensing

The following steps describe the procedure to enable centralized licensing on both the licensing master and the licensing clients.

Using the WebUI

1.Access the WebUI of the primary licensing master controller, navigate to Configuration > Controller and select the Centralized Licenses tab.
 2.Select Enable Centralized Licensing.
 3.(Optional) If the licensing server already has a dedicated redundant standby controller, that standby controller will automatically become the backup license server. If the primary licensing server in your deployment does not have a dedicated, redundant master controller, but you want to define a backup server for the licensing feature, follow steps a-c below:
 a.In the VRRP ID field, enter the Virtual Router ID for the Virtual Router you configured in the Preconfiguration Setup task in the section above.
 b.In the Peer’s IP address field, enter the IP address of the backup licensing server.
 c.In the License Server IP field, enter the virtual IP address for the Virtual Router used for license server redundancy.
 4.Click Apply.

If you are deploying centralized licensing on a cluster of master controllers, you must define the IP address that the licensing clients in the cluster use to access the licensing server.

5.Access the WebUI of a licensing client, navigate to Configuration > Controller and select the Centralized Licenses tab.
 6.Select Enable Centralized Licensing.
 7.In the License Server IP field, enter the IP address the client will use to connect to the licensing server. If you have defined a backup licensing server using a virtual router ID, enter the IP address of that virtual router.
 8.Click Apply.
 9.Repeat steps 5-8 on each licensing client in the cluster.
Regular Contributor I

Si he entendido bien, es tan simple como habilitar el Enable Centralized Licensing e indicar la IP del otro MBC en la parte de License Server IP

Aruba Employee
Registered: ‎11-18-2011

Si sólo tienes dos, en el mismo Airwave (o sin AW) y no vas a poner ninguno como backup, y no te importa que la info vaya en claro por la Red, efectivamente es eso...

Regular Contributor I

Todo ha ido OK. Gracias!

Regular Contributor I

Tambien puedo activar la centralización de licencias si tengo dos MBC's en redes diferentes? Están en el mismo airwave

Moderator
Registered: ‎07-29-2010

Eso no depende de Clearpass, depende de la CA que te emite el certificado.

Samuel Pérez
ACMP, ACCP, ACDX#100

---

If I answerd your question, please click on "Accept as Solution".
If you find this post useful, give me kudos for it ;)
Moderator
Registered: ‎07-29-2010

Mientras haya conectividad a nivel 3 entre controladores debería ser suficiente. Creo que el único puerto que tienes que tener abierto entre ambos es el 8122, pero echa un vistazo al manual para confirmarlo.

Samuel Pérez
ACMP, ACCP, ACDX#100

---

If I answerd your question, please click on "Accept as Solution".
If you find this post useful, give me kudos for it ;)
Regular Contributor I

Buenas,

He activado la centralización de licencias en los dos MBC's que tengo como activo (están en L3 diferentes). He confirmado que tengo permisos en el puerto 8122.

Pero no me funciona la centralización...

Os dejo dos capturas de los MBC's. En uno de ellos tengo 20 licencias y en el otro tengo 1.

En el equipo que tengo con 20 licencias, tengo 21 Ap's, y actualmente me esta dando el error 2IL, en MBC que tiene una licencia, tengo 0 ap's

Regular Contributor I

Puede ser que sea por el puerto 8211 en vez del 8122?

Search Airheads
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: