Norsk Forum

Reply

Clearpass, onboarding og Android 8.0

Hei.

Sliter med onboarding av Android 8.0. TLS feiler. Requesten går i Timeout og jeg får meldingen "Client did not complete EAP transaction".

Har prøvd all verdens triks med installasjon av Onboard CA sertifikatet osv, men det vil seg ikke.

Onboarding av Windows 10 fungerer fint. Fungerte fint på Android 7.0 (Samsung). Har ikke testet med IOS. 

Er det andre som har erfart det samme og har tips til løsning?

Kan det være at det er selve enheten og tilpasninger av Android 8 som er gjort av produsenten som er utfordringen, og ikke Android 8 i seg selv?

Mvh

Odd Arne Hauge

Serit

MVP

Re: Clearpass, onboarding og Android 8.0

Hei Odd Arne

Har ikke testet med Android 8 enda, men tydeligvis noe som må gjøres asap.

Feilen med EAP timeout er veldig typisk når klienten har problemer med Radius -sertifikatet. Problemer som i stoler ikke på, klarer ikke å validere (OCSP), noe mangler i sertifikatet.

Er dette i lab med self-signed cert på Radius eller ute i et produksjonsmiljø? Har de i så fall self-signed, utstedt av en intern CA eller en Public CA?

Regards
John Solberg

-ACMX #316 :: ACCX #902 :: ACSA
Aruba Partner Ambassador
Intelecom/NetNordic - Norway
----------------------------
Remember to Kudo if a post helped you! || Problem Solved? Click "Accept as Solution" in a post!
New Contributor

Hei Odd Arne

Jeg har heller ikke hatt muligheten til å teste med Android 8. Jeg har sjekket litt internt og tilbakemeldingene er at dette skal fungere, og anbefalingen er å kontakte TAC.

-Tore

Hei.

Dette er i lab ja. Men radius sertifikatet er public CA. Så langt jeg kan se også utsted av en CA som er støttet i Android.

For meg virker det som det er onboard sertifikatet, som jo må komme fra en private CA, som er problemet. Grave litt videre før jeg oppretter en sak.

Hyggelig å se at forumet virker!!

Mvh

Odd Arne Hauge

Serit

MVP

Ohh - den får ikke engang Onboarda? Jeg tenkte noen hakk lengre og trodde den fikk Onboarda, men ikke autentisert etterpå. Jeg hadde nylig tilsvarende problem hos en større kunde, men det var Android 7, og en helt annen årsak enn jeg tror du har her. Du har ikke noe lastbalansering mellom klient og Clearpass antar jeg? 😉 Problemet kom pga. Quickconnect så vi hadde problemet både på Android og Windows. Men – det funger med Onboarding via Quickconnect i Windows hos deg?

Regards
John Solberg

-ACMX #316 :: ACCX #902 :: ACSA
Aruba Partner Ambassador
Intelecom/NetNordic - Norway
----------------------------
Remember to Kudo if a post helped you! || Problem Solved? Click "Accept as Solution" in a post!

Hallo.

Kom en patch til min Android 8.0 telefon som løste problemet med TLS-autentisering. Så Onboarding fungerer som det skal.

Mvh

Odd Arne Hauge

Serit IT Partner

Search Airheads
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: