Norsk Forum

Reply
New Contributor

DNS patterns for wifi calling

Hei!

Noen som har dns patterns for de forskjellige operatørene som tilbyr wifi calling i Norge?

MVH

PålJ

MVP

Re: DNS patterns for wifi calling

Har ingen liste, men fant denne liggende for Telia.

http://epdg.epc.mnc002.mcc242.pub.3gppnetwork.org/

Anders Lagerqvist har kanskje noe mer?

.. John-Egil Solberg
@ a mobile device

Regards
John Solberg

-ACMX #316 :: ACCX #902 :: ACSA
Aruba Partner Ambassador
Intelecom/NetNordic - Norway
----------------------------
Remember to Kudo if a post helped you! || Problem Solved? Click "Accept as Solution" in a post!
New Contributor

Supert, takk
Aruba Employee

Hei,

For Telenor så har jeg fått oppgitt at det er nok å bruke "*.telenormobil.no", men om du vil være mer spesifisert er det <IP-adressen-til-ePDG>.tmi.telenormobil.no.

Den gode nyheten er at du ikke må legge inn noe som helst for at WiFi-Tale skal virke. Fra AOS 8.2 skal vi hente ut dette automatisk fra ePDG pakkene, hvis de følger standard, men jeg har ikke sett at det virker ennå. Så enten har vi en bug, eller de norske WiF-Tale ePDG'ene kjører ikke helt samme standard som feks i USA.

Jeg har hatt på To-Do listen min å sende over en packet capture, men har ikke fått rotet meg til det ennå...

Aruba Employee

Liten oppdatering, jobber med R&D på dette nå. Ny info tyder på at man kanskje må ha hele FQDN på DNS-pattern likevel. Skal ta noen packet capture og få det avklart.

Men fikk hvertfall ikke treff på "show ucc dns-ip-learning" med wildcards og delvis domene...

Search Airheads
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: