Norsk Forum

Reply
New Contributor

Fysisk beskyttelse av aksesspunkter

Jeg er på utkikk etter muligheter for fysisk beskyttelse av Aruba-aksesspunkt. Vi drifter flere skoler og det er ønskelig med dekning i gymsalene. Aksesspunktene her vil henge utsatt til så de må beskyttes på et vis. 

Jeg ser at Oberon INC http://oberoninc.com har mye forskjellig både for tak og vegg montering. Jeg har ikke klart å finne noen Norsk distibutør av disse produktene. 

Er det noen som kjenner til noen som distribuere dette, evt har noen andre alternativer.

/Stian

/Stian
New Contributor

Re: Fysisk beskyttelse av aksesspunkter

Her kommer det an på graden av beskyttelse. Noen ganger holder det med tyverisikring - andre ganger er det sikring mot skade fra baller mm i gymsal, ellers er det også verdt å vurdere utendørs AP for svømmehaller mm. 

Med en securemount som er et låsbart feste som dekker sidene under AP mot tak så sikrer du mot tyveri på en grei måte. Her finnes det ett type feste per familie som har like størrelse.  For begresenet beskyttelse mot støt kan snap on cover benyttes, mens det alltid viktig å tenke på et sikkert feste slik at det ikke kan brekke ved ytre påvirkning. 

For sabotasjesikring er det stort sett plexiglassløsninger som fungerer gitt at det er mye dempning I endel andre materialer. Påse at test for dekning gjøres med endelig beskyttet AP.   For vannsikring er det AP-27x eller AP-36x som teller. 

Search Airheads
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: