Norsk Forum

Reply
Highlighted
Occasional Contributor I

Stacking 3810

Jeg har stacket to stk 3810 (JL073A) og satt opp member 1 med pri255 og member2 med pri200. Mem1 står som commander og mem2 som stdby. Utfordringen er at når jeg kopler et device i en port i det som jeg tror er sw1 i stacken ser jeg i loggen at jeg er på sw2 ?

New Contributor

Re: Stacking 3810

Hei

Det er viktig å følge step-by-step stacking oppsett riktig for at member status og prioritet skal følges.

Dette spesielt i forhold til når stacking blir enabled, når stackingkabler kobles til og når og i hvilken rekkefølge switchene bootes.

Enkleste måte å få dette opp på er med tom config, montere stacking moduler, koble til stacking kabler og boote begge switchene.

Switchene vil da sette opp stacking automatisk.

Dersom man ønsker endre på Stack prioritet og dermed rolle, så kan man fjerne switch manuelt og legge den til igjen med riktig stacking member og prioritet. Stack vil da boote og tilordne etter hvilke endringer som gjøres.

Det er viktig å huske at om man fjerner en switch i en fungerende stack så vil all konfigurasjon relatert til denne switchen forsvinne.

Så om rekkefølge på stack ikke blir riktig første gang så anbefales det å fjerne konfigurasjon og starte med blanke ark, og vente med port/VLAN og øvrig konfigurasjon til man ser stack rekkefølge er riktig.

MVH

Simon Emaus

Aruba

Search Airheads
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: