Norsk Forum

Reply
Highlighted
New Contributor

local-certificate

Skal bytte / endre gyldigheten på local-cert...kan dette gjøres i drift uten forstyrrelser ?

MVP

Re: local-certificate

Certificate på hva? En local controller?

Spørs jo litt hva du bruker sertifikatet til, men i utgangspunktet skaper det ikke nedetid. Den interne webserveren på Controlleren restartes, så bruker du lokal captive portal så får du et lite hikke mens det pågår.

Bruker du EAP-TERMINATION på samme sertifikatet så ville jeg utsatt det til vedlikeholdsvindu.

Regards
John Solberg

-ACMX #316 :: ACCX #902 :: ACSA
Aruba Partner Ambassador
Intelecom/NetNordic - Norway
----------------------------
Remember to Kudo if a post helped you! || Problem Solved? Click "Accept as Solution" in a post!
New Contributor

takk for svar, jeg var litt lite presis i beskrivelsen av hva jeg lurte på...vi har i det siste satt opp en del switcher (5406/3810) I forbindelse med https adm. genererer vi et sertifikat med start / stopp gyldighet. Ser nå at noen av disse har utløpsdato neste mnd og det er iforbindelse med forlengelsen av varighet på disse at spm dukket opp.

(crypto pki enroll-self-signed certificate-name localcert....)

MVP

De sertifikatene brukes for web-management av switchene. I det du installerer nytt sertifikatet restarter web-server servicen. Det skal ikke gå ut over noe annet.

Regards
John Solberg

-ACMX #316 :: ACCX #902 :: ACSA
Aruba Partner Ambassador
Intelecom/NetNordic - Norway
----------------------------
Remember to Kudo if a post helped you! || Problem Solved? Click "Accept as Solution" in a post!