Community Feedback

View Only

ClearPass 6.8 to 6.11 migration (upgrade) in a cluster Appliances

This thread has been viewed 5 times
  • 1.  ClearPass 6.8 to 6.11 migration (upgrade) in a cluster Appliances

Posted Mar 24, 2025 12:49 PM
    Hello community,

This post is a recommendation from someone who told me, "You should share this achievement" so after some thought, I'm sharing a bit of my experience (which didn't seem like a big deal to me, but after seeing the quote, I reconsidered posting this post)...
    Given certain factors:
    Passiveness (outside of me), lack of channel support, zero support from my country's TAC, etc.
    which isn't the point, but I mention it to put the delay in context... ...I only recently finally upgraded the ClearPass appliance cluster (physical, non-virtual servers) from version 6.8 to 6.11, with a barely perceptible (a few seconds) service interruption.
    If you're a WLAN Manager or similar (Clearpass Superuser) and haven't migrated yet, I'm happy to help.

P.S.: My help is in Spanish, but I can probably understand your English ;-)
    Best regards.
    =================== Spanish ;-)  ===================
    Hola comunidad,

Este post es como recomendación de alguien que me dijo: "deberías divulgar este logro" por lo que despues de pensarlo un poco comparto un poco de mi experiencia (que no se me hacia "la gran cosa" pero despues de ver la cotización reconsideré publicar este post)...
    Dado ciertos factores: 
    Pasividad -ajena a mi persona-, falta de apoyo de canal, nulo apoyo del TAC de mi país, etc. que no es el punto pero que menciono para contextualizar la tardanza... ...apenas recientemente actualicé, por fin, el cluster de appliances (servidores físicos no virtuales) de ClearPass de la versión 6.8 a la 6.11 con una casi imperceptible (unos segundos) interrupción del servicio.
    Si eres WLAN Manager o similar (Clearpass Superuser) y aun no lo haces la migración me pongo a disposición para apoyarte.

P.D.: Mi ayuda es en español pero posiblemente puedo entender tu ingles ;-)  
    Saludos.

------------------------------
    Telecom & Networking Staff Team member (since 1996) and WLAN Manager (since 2004) .
    ------------------------------