Norsk Forum

Reply
Highlighted
Frequent Contributor I

Bruke ClearPass med MS always On VPN

Er det noen som har satt opp kombinasjonen ClearPass og Microsoft Always On VPN (tidligere DirectAccess)? Vi tenker å gjøre både maskinautentisering (for å sikre at det bare er domeneklienter som kan bruke løsningen og for at maskinene skal kunne laste ned policy og oppdateringer før brukeren logger på) og brukerautentisering. Så vidt jeg skjønner så må vi da bruke samme autentiseringsmetode, dvs. enten PEAP eller EAP-TLS? Eller kan vi lage to services i ClearPass; en for maskinen og en for brukeren og skille på dem med en service rule? Har bare funnet en artikkel om det på community, og der står det ikke noen løsning.

https://community.arubanetworks.com/t5/Security/Using-ClearPass-Radius-for-authentication-on-Always-on-VPN/td-p/482924

MVP Expert

Re: Bruke ClearPass med MS always On VPN

Hei!

Jeg har satt opp dette for en kunde, men husker ikke om det var helt samme usecase som du beskriver. Har ikke tilgang til detaljene i serverrommet jeg sitter og fryser i akkurat nå, men skal se om jeg får gravd frem noe etterhvert.

Regards
John Solberg

-ACMX #316 :: ACCX #902 :: ACSA
Aruba Partner Ambassador
Intelecom/NetNordic - Norway
----------------------------
Remember to Kudo if a post helped you! || Problem Solved? Click "Accept as Solution" in a post!
Search Airheads
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: