Norsk Forum

Reply
New Contributor

Master kontroller restart/reboot

Noen som kjenner en fix på dette:

Mon Oct  1 15:59:29 GMT 2018: Version(6.5.4.2) Build(61807): Reboot Cause: Datapath timeout (SOS Assert) (Intent:cause:register 54:86:50:2)

MVP

Re: Master kontroller restart/reboot

Hei Steinar
Vurder en upgrade, men det er fortsatt en known issue i 6.5.4.6 så du må nok en tur innom TAC..

Regards
John Solberg

-ACMX #316 :: ACCX #902 :: ACSA
Aruba Partner Ambassador
Intelecom/NetNordic - Norway
----------------------------
Remember to Kudo if a post helped you! || Problem Solved? Click "Accept as Solution" in a post!
New Contributor

I hvilken versjon er det løst ? (8 ??)

MVP

Så vidt jeg kan se er det ikke løst 100% så om du oppgraderer til 6.5.4.6 eller 8.3.0.3 gir det deg ikke en 100% sikkerhet for løsning. Beste utvei er Aruba TAC, send de crash filene og la de finne ut om det faktisk er den samme buggen. Kan være at det i ditt tilfelle faktisk er en Workaround.

Dette er fra 8.3.0.3 Release Notes
181773 Symptom: Managed devices reboot unexpectedly. The log file lists the reason for the event as Reboot Cause: Datapath timeout (SOS Assert) (Intent:cause:register 54:86:50:4).
Scenario: This issue is observed in managed devices running ArubaOS 8.2.1.0 or later versions.
Workaround: None.
Controller-Datapath
All platforms
ArubaOS 8.2.1.0

Regards
John Solberg

-ACMX #316 :: ACCX #902 :: ACSA
Aruba Partner Ambassador
Intelecom/NetNordic - Norway
----------------------------
Remember to Kudo if a post helped you! || Problem Solved? Click "Accept as Solution" in a post!
Aruba Employee

Hei,

Enig med forrige taler om at det å åpne en TAC case kan være lurt.

Ellers ville jeg anbefale å oppgradere fra 6.5.4.2 som du er til som er en "Standard Release" til nyeste 6.5.x som er tilgjengelig under "Conservative Release" når det passer å oppgradere. Jeg kan ikke love at den bug'en/problemet du opplever er ordnet der uten at det er identifisert, men det er hvertfall andre fixer som har kommet med siden.

Oppgradering til AOS 8 er ett noe større løp siden konfigurasjonen på AOS 8 er anderledes bygget opp. Raskeste vei er å benytte vårt Migration Tool, men beste vei er etter min mening, å anskaffe Mobility Master som åpner for å lage clustere med redundante kontrollere, Live Upgrade, hitless failover mm. Ny hardware er også nå kun støttet i AOS  8, så det er lurt å planlegge for ett AOS 8 løp uansett. AOS 8.2.2.1 er nyeste "Conservative Release" for AOS 8, 8.3.0.3 er nyeste "Standard Release".

Ta gjerne kontakt med meg for mer info om AOS 8.

-Anders

Search Airheads
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: